اخبار داخلی
شماره: 372
1390/10/12 - 03:27
مرحله اول كارگاه تكنيك هاي مولكولي در جهاد دانشگاهي اردبيل برگزار شد

مرحله اول كارگاه تكنيك‌هاي مولكولي به صورت تئوري وعملي در مركز درمان ناباروري و تحقيقات سلول درماني جهاد دانشگاهي واحد استان اردبيل برگزار شد.

به گزارش بنیان به نقل از ایسنا؛ مهدي اصغري، مسؤول مركز درمان ناباروري و تحقيقات سلول درماني جهاد دانشگاهي واحد استان اردبيل در گفت‌وگو با خبرنگار علمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در اين خصوص گفت: طراحي پرايمر، آشنايي با نرم افزارهاي مربوطه، استخراج DNA، آماده‌سازي نمونه هاي PCR ،Real Time -PCR و همچنين كار عملي جهت تفسير داده‌هاي به دست آمده از جمله كارهاي عملي انجام شده در اين كارگاه آموزشي بود.

وي افزود: كار با دستگاه‌هاي مرتبط با اين موضوع بالاخص PCR و الكتروفورز و چگونگي آناليز داده هاي به دست آمده و انواع آناليزهاي ممكن از ديگر مباحث مطرح شده در اين كارگاه بود.

اصغري تعداد شركت كنندگان اين كارگاه را 20 نفر اعلام و اظهار كرد: اكثر شركت كنندگان دانشجويان مقطع كارشناسي ارشد از رشته هاي پزشكي، علوم آزمايشگاهي و ميكروبيولوژي هستند.

مسوول مركز درمان ناباروري و تحقيقات سلول درماني جهاد دانشگاهي واحد استان اردبيل اعلام كرد: طي برگزاري اين كارگاه به بيان اصول و مزاياي سيستم هاي مبتني بر PCR و Real Time و قابليت هاي آن براي آزمايش نمونه هاي مختلف و همچنين انواع روشها و نرم افزارهاي مورد استفاده براي آناليز داده هاي به دست آمده و سيستم جديد iPCR پرداخته شد.
©2013 Royan Corporation. All Rights Reserved